przedawkowanie Euthyrox

Po co ci ten maraton

witam,
przy niedoczynności tarczycy ważne jest, by dojść do tego skad sie wzieła (
choć czasem może być wrodzona)
Ja miałam tsh 7.60 i oprócz tego klasyczne objawy niedoczynności: zimne ręce,
sucha skóra, zaparcia, tycie wypadanie włosów...
Endokrynolog przepisał mi Euthyrox 50 i po 1,5 miesiąca jest o wiele lepiej.
Niestety nadal nie wiadomo, dlaczego mam niedoczynność, ale powoli badaniami
dojdziemy i do tego..
Z tego, co wiem, większość pacjentów z niedoczynnością tarczycy musi się leczyć
do końca życia, mogą też być problemy z zajściemi donoszeniem ciąży..
Przy przedawkowaniu pojawiają się objawy nadczynności, tzn. biegunki, kołatanie
serca, bezsenność...

odp. na Twoje pytania (nie jestem fachowcem ale sieod pol roku lecze)
1) tak powaznie podwyzszony poziom tsh to niedoczynnosc - wazne zeby zbadac
przeciwciala i wykluczyc Hashimoto, powinnas tez miec usg tarczycy zeby
wykluczyc jakiegos guza
2) przy tak podzwyzszonym tsh to niestety jest duze prawdopodobienstwo ze
bedziesz musiala brac leki do konca zycia (no ale to zalezy od paru czynnikow
np. od postepu medycyny, od tego jaka jest pryzcyzna niedoczynnosci tarczycy)
3) skutki przedawkowania sa takie jak objawy nadczynnosci - a wiec nerwowowsc,
drzenie rak, biegunka etc.
4) skutki uboczne brania euthyroxu - sa podane na ulotce - z tego co pamietam
przez pierwszy okres brania moga bardziej wypadac wlosy
5) nie powinno sie zbyt gwaltownie zwiekszac dawek - to moze grozic problemami z
sercem - ale poniewaz to lekarz ustala dawke taki problem nie powinien wystapic
6) lekarka ma racje. Jak bedziesz brac to niekoniecznie bedziesz chudnac, ale
nie bedziesz tyc dodatkowo przez tarczyce.
7) stres (silny albo dlugotrwaly) moglby sie przyczynic do wczesniejszego
wystapienia choroby o ile by to mialo podloze immunologiczne a wiec gdyby to
bylo Hashimoto.
Na pewno niedoczynnosc powoduje ze czlowiek gorzej znosi stres. Moga wystapic
rozne stany lekowe, depresja - a to wszystko nie pomaga w radzeniu sobie ze stresem.

Bardzo zalezy mi na tym,zeby ktos mi odpisal na mojego posta.Ja czytalam na
forum o tym leku Jodix,i powiem szczerze,ze troche sie
przerazilam.Przeczytalam,ze ten jod zawarty w tym leku mozna przedawkowac i w
ten sposob wywolac m.in.nadczynnosc tarczycy,Haschimoto.Boże,czy to prawda?
Lekarz zalecil mi razem zazywac Euthyrox N50 i Jodix 100 mg.Czy dobrze postapil?
Ja mam tylko lekkie zapalenie tarczycy,a tu takie leki musze zazywac :(.Co mam
zrobic?Błagam,odpiszcie.

euthyroxu nie bierze sie wieczorem tylko rano na czczo

pewnie chodzilo o to, zeby te dwie 25 wziac razem rano, zeby byla dawka 50.

Ja jednak bylabym za tym, zeby do wykorzystania tego opakowania N25 brac 3/4
tabletki czyli 37,5, a jak sie skonczy przejsc na 50, tak jak radzila Prenatka

Niektorzy maja objawy jak przy przedawkowaniu przy szybkim zwiekszaniu dawki a
powolne zwiekszanie dawki zapobiega sensacjom.

W takim razie nie dziwię się lekarzowi od USG, że był zdziwiony
leczeniem u ciebie niedoczynności bo wyniki hormonów jej nie dowodzą
(TSH w pięknej normie, a FT3 i FT4 na poziomie ok 60% a więc tak jak
ma lwia część zdrowych ludzi).
Przypuszczam jednak, że twój problem to niewielki przerost tarczycy.
Jej wymiary faktycznie na to wskazują i pewnie stąd te problemy z
uciskiem w gardle. Musiałaś trafić na lekarza, który postanowił nie
dopuścić do jej rozrostu i pewnie stąd ten Euthyrox w dawce znikomej
(bo dla kogoś w niedoczynności dawka 25 nic by nie pomogła).
Może się mylę ale moim zdaniem bierzesz więc Euthyrox nie dlatego,
że masz niedoczynność, a jedynie profilaktycznie. Drugi lekarz (ten
od USG) być może był tym faktem zdziwiony bo u osób zdrowych
leczenie lewotyroksyną może doprowadzić do polekowej nadczynności i
pewnie w takim kontekście użył słowa "nadczynność". Tobie to jednak
nie grozi bo dawka 25 to wg. mnie za mało by mówić o przedawkowaniu.

Tak więc Euthyroxu w żadnym wypadku teraz nie odrzucaj. Bierz
regularnie jak nakazał pierwszy lekarz i zrób sobie badania hormonów
dzieląc się ich wynikami z nami na forum :)

Skoro jesteś na euthyroxie to z tym przełomem tarczycowym to jednak
byłem w błędzie. Tzw. przełom dotyczy ludzi z nadczynnością. Nie
pisałaś wcześniej, że od dłuższego czasu bierzesz Euthyrox.

Twoje wyniki jednak w żadnym wypadku nie wskazują na przedawkowanie
Euthyroxu.
fT3 masz na poziomie około 13%, a fT4 około 33%. To mimo względnie
dobrego (niskiego) TSH, bardzo kiepskie wyniki. Jeśli wrócisz do
jeszcze niższej dawki Euthyroxu to wszystko dodatkowo opadnie.

Przypuszczam, że twój organizm po prostu źle znosił zwiększenie
dawki. Nie jesteś pierwsza, ktora coś takiego odczuła. W takim
stanie pomocny bywa Propranolol. Inni radzą sobie z tym poprzez
stopniowe zwiększanie dawki, a więc nie od razu z 25 na 50 tylko
zwiększając np. co tydzień dawkę o 6,25.

Tak czy siak powinnaś jednak wrócić do tej dawki, którą zalecił Ci
lekarz. Bez tego nigdy nie wyjdziesz z niedoczynności.



 

Powered by WordPress dla [Po co ci ten maraton]. Design by Free WordPress Themes.